Livecity Blog - Web Design


כיצד עיצוב אתרים רספונסיבי עובד?

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

לפני יותר מעשור, טרם הופעתם של התקנים ניידים עם אינטרנט, אנשים השתמשו במחשבים נייחים ומגושמים בכדי להציג אתרים. עיצוב אתרי אינטרנט שנראים טוב ברזולוציה יחידה היה עניין סטנדרטי ומתאים לכל דבר ועניין.
עם כניסתם של התקני אינטרנט והפופולריות שלהם בקרב אנשים, בעלי האתרים נאלצו ליצור תוכן שנועד להתאים לכל גודל מסך ולכל מכשיר. צורת עיצוב זו נקראת עיצוב אתרים רספונסיבי. לפני בואו, היה עיצוב מותאם לנייד. עיצוב לנייד הינו בניית אתרים חדשים לגמרי או יישומי אינטרנט המספקים תוכן עבור המשתמש בנייד. משמעות הדבר היא יצירת עיצוב נפרד ל- netbook, iPad, iPhone ו-BlackBerry.
במילים אחרות, מספר אתרי אינטרנט עבור אותה החברה ברזולוציות מסך שונות.

מהו עיצוב אתרים רספונסיבי?
עיצוב רספונסיבי, או עיצוב מגיב, משמעו שימוש בתחביר זהה, הקשר זהה, ודומיין זהה לזה המופעל על ידי CSS3 Media Queries  ו/או JavaScript. עיצוב רספונסיבי מאפשר לאתר האינטרנט להגיב לתצוגות שונות - ובכך לסייע לשיפור חווית המשתמש בכל מכשיר. התצוגות השונות הזמינות כיום כוללות מכשירים ניידים, טאבלטים, מחשבים ניידים, מסכי שולחן עבודה וכדומה.
במקום ליצור אתרים שונים עבור כל מכשיר, עיצוב מגיב פועל כבסיס הפריסה של האתר. עיצוב אתרים רספונסיבי אפשרי באמצעות האימוץ של שלוש פונקציות פשוטות:
  • פריסה גמישה המנצלת שאילתות תקשורת עבור שינוי עיצוב האתר על מנת שיתאים לגודל המסכים המגוונים
  • כתיבת קוד המתאפיינת בהגדרת יחידות יחסיות כגון אחוזים במקום יחידות קבועות כמו פיקסלים.
  • תמונות ומדיה גמישים המדורגים יחד באופן יחסי כלומר הם אף פעם לא מתרחבים מעבר לאלמנט ההכלה.
למרות שעיצוב אתרים מגיב התחיל כמגמה, הוא הפך במהירות לצעד האבולוציוני הבא בפיתוח ועיצוב אתרי אינטרנט.

יתרונות של עיצוב אתרים רספונסיבי
בשנת 2009, רק 1.2% מתעבורת האינטרנט הייתה מהתקנים ניידים - בקושי מספיק כדי להצדיק השקעה ותשומת לב נוספת. אך בשנת 2012, הגידול של הטלפונים החכמים ומהירויות הרשת המוגברות גרמו לעלייה של עד 13% וזאת מבלי לקחת בחשבון טאבלטים. עד שנת 2015, מתוך 3.5 מליארד משתמשי אינטרנט, יותר ממחציתם (1.9 מליארד דולרים) יהיו באמצעות מכשירים ניידים. לכן בניית אתרים רספונסיביים הינו צעד הכרחי ביותר.

הנה חלק מהיתרונות המדהימים של עיצוב אתרים רספונסיבי:
  • חיסכון כספי- בניית אתר אינטרנט אחד - אין צורך לבנות מספר אתרים או יישומים ניידים.
  • תחזוקה קלה יותר- ניהול כל התכנים של האתר שלך במקום אחד ובפעם אחת. במקום לבזבז כל כך הרבה זמן ביצירת תוכן עבור כל ערוץ אליו ברצונך להגיע, כל מה שעלייך לעשות הוא להתאים את הפריסה וכמות התוכן החזותי בהתחלה. אינך צריך לדאוג לפריסה ותכנות עבור מספר רב של ערוצים. אתר אחד הוא כל מה שנדרש - כלומר מגביר את התועלת.
  • קידום אתרים טוב יותר- כתובות URL עקביות עבור משתמשים נייחים, משתמשים ניידים ורובוטי חיפוש ניידים ושולחניים מסייעות ליצור אחידות. אחידות גורמת לאינטראקציה טובה יותר עם המשתמש, ומקלה על אלגוריתמי הקישור של גוגל, מה שמסייע להגדלת היעילות של הסורק.
  • אתר אינטרנט עם ביצועים טובים יותר- גישה ראשונית לאתרים ניידים מובילה לקוד נקי וביצועים מהירים יותר בכל המכשירים.
  • מיקום קל יותר של המידע עבור הלקוחות שלך- מבקרים נוטים להפוך ללקוחות אם הם יכולים לקנות את המוצרים או השירותים שלך באמצעות מכשירים שולחניים וניידים.
אם אין לך עדיין אתר אינטרנט רספונסיבי, לייבסיטי מציעה לך בניית אתרים בחינם וללא התחייבות, למשך 14 ימי נסיון. 
פתח אתר עכשיו ועלה לאוויר תוך זמן קצר! .


5 סיבות מדוע עיצוב אתר טוב יכול לעזור לך!

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

אם אתה בעל עסק משלך, או שאתה חושב על להקים עסק, אין דבר חשוב יותר מאשר עיצוב אתר מקצועי. החדשות הטובות הן שאינך צריך להוציא הון כדי להשיג אתר בעל מראה מקצועי  לייבסיטי היא מערכת ניהול תוכן (CMS) הפועלת עם הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום בניית אתרים. עם 10 שנות ניסיון בתעשייה, אנו מספקים כלים מובילים אשר הופכים בניית אתר לתהליך פשוט ,ומאפשרים לך ליצור עיצוב אתר מקצועי ושליטה יצירתית מלאה.

אתר מחושב יקל על לקוחותייך למצוא מה שהם מחפשים, יהיה פשוט וקל לניווט, ויציג באופן ברור מידע על המוצר או השירות המוצע. הודות להתקדמות הטכנולוגיה, אתרים הם כעת המקום הראשון בו נוצר רושם ראשוני לחברה ולכן חשוב לעשות זאת בצורה נכונה.
הנה 5 סיבות מדוע עיצוב אתר טוב יכול לסייע לחברה שלך:

1. בסס עצמך כמותג
אתר אינטרנט גדול יסייע לחברה שלך לבסס עצמה כמותג. אתר מקצועי הוא דרך נהדרת להדגיש מסרים, צבעים וסמלים, על מנת לבלוט בתור מנהיג בתחום שלך בתעשייה.

2. הגדלת הדרך בה אתה מתקשר עם לקוחות
אם אתה מחפש מעוניין לבנות אתר עבור החברה שלך, פלטפורמת הבלוגים של לייבסיטי מאפשרת לך לכתוב בלוג. זה לא רק מחזק את החברה שלך כמותג ומדגיש אותך כמומחה בתחום, אלא מעניק לך דרך נאה לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים. בלוג הוא דרך נהדרת על מנת להעניק לחברה שלך 'קול' ייחודי שלקוחות פוטנציאליים יכולים להתייחס אליו. העלאת פרסומים רלוונטיים ומעניינים בתדירות גבוהה היא דרך מצוינת להשגת לקוחות נאמנים ומערכות יחסים ארוכות טווח, ובכך להגדיל את הקידום שלך במנועי החיפוש.

3. שיפור פוטנציאל ההכנסה שלך
התוכנה הקלה לשימוש של לייבסיטי מאפשרת לך להוסיף פייפל כאפשרות תשלום עבור לקוחותייך. פייפל הינו פלטפורמת תשלום בטוחה ומוכרת בעולם אשר תהפוך את החברה שלך למכובדת ומקצועית. הוספה בעזרת התוכנה הפשוטה שלנו הינה קלה ביותר - פשוט הוסף את לחצני פייפל לאתר שלך והתחל להגדיל את הרווח שלך!

4. הפוך לחברה מרובת פלטפורמות
בניית אתרים בלייבסיטי הוא תהליך המשתמש בטכנולוגיה מובילה, אשר באופן אוטומטי מתאימה את אתר האינטרנט שלך עבור טלפונים חכמים לפטופים וטאבלטים. משמעות הדבר היא שלקוחות יוכלו לראות מה שאתה מציע גם כאשר הם בתנועה, ללא בעיות או שינויים מביכים. בנוסף לקוחותייך יכולים להשקיע יותר על ידי הורדת אפליקציה לסמראטפון המסתנכרנת עם האתר שלך ללא תשלום. שמירה על קשר עם פלטפורמות התקשורת האחרונות והרשתות החברתיות יסמנו אותך באופן מיידי כמומחה מהימן בענף שלך.

5. הצג יותר מעצמך
בניית אתר היא דרך מצוינת להראות את כל החברה שלך. דרך נהדרת לעשות זאת היא על ידי שימוש בתוכנת גלרית תמונות מתקדמת ביותר המוצעת על-ידי לייבסיטי. בעזרתה, תוכל להעלות מספר גדול של תמונות לאתרך, ובכך לשוות לו מראה מקצועי. גלריות הן דרך מצוינת להציג את המוצרים שלך, כמו גם את האנשים הנהנים ממוצרייך או שירותייך. ודא שאתה מעניק כיתוב ברור לתמונות, כך שהלקוחות ידעו על מה הם מסתכלים.


כיצד ליצור לוגו נכון עבור החברה שלך

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

אתה משתמש בתבניות וכלים נהדרים כאן בלייבסיטי בניית אתרים על מנת ליצור אתר אינטרנט עסקי מדהים. כחלק מהתהליך, עיצוב לוגו יהיה חשוב על מנת לייצג את החברה שלך ולייצר עבורך סימן היכר. הנה מספר נקודות מפתח שכדאי לשקול בזמן היצירתיות שלך זורמת.

מהו לוגו ומה מטרתו?
לוגו הוא כלי גרפי או סמל המסייע לעסק להיות ידוע בציבור. קרא את המשפט הקודם שוב. זה מאוד חשוב שהלוגו יסייע לעסק שלך להיות מוכר, לא שהוא פשוט יהיה מוכר בעצמו. אם תשיג רק את האחרון, זה יהיה ממש כמו פרסומת שתראה בטלוויזיה, תהנה ממנה אך לא תוכל לזכור מה בעצם פורסם! מצד שני, מעט מאוד אנשים יראו את "קשתות זהב" בלי לדעת מה הן מייצגות.

הלוגו שלך משקף וממתג את החברה שלך על ידי השימוש בשילוב של צורה, גופן, צבע, ואולי גם תמונות. השתקפויות אלה ייבנו על ידי אנשים כאשר הם ישתמשו בשירותייך וצריכים לכלול הכרה ותגובה חיובית.

מה הלוגו שלך צריך להיות?
בנוסף להיותו מזוהה, הלוגו שלך צריך להיות קל לזכירה. הוא צריך לארוב בתת המודע לרגע בו אדם פתאום צריך את המוצר או השירות אותם אתה מציע. הוא צריך להיות מובן, לכן פשטות היא מפתח. לוגו מורכב עלול פשוט לבלבל.

מבחינה טכנית, עלייך להיות מסוגל לשנות את גודל הלוגו על מנת לאפשר עבודה בגדלים ובמיקומים שונים וגם להיות יעיל בשחור לבן, כמו גם בצבע מלא. לבסוף, עליו להיות רלוונטי לעסק שלך ולצורה בה אתה מתכוון לנהל את העסק.

טיפים בנושא עיצוב לוגו
כעת אתה מוכן להתחיל ביצירה שלך, או שאתה יכול להשתמש באחת מחבילות יצירת הלוגו הזמינות באופן נרחב. כך או כך, הנה מספר נקודות מפתח לשקול.
  • ראשית, בחר גופן איכותי. בחר גופן שמייצג במדויק את החברה שלך - מהמסורתי לענייני, המודרני או הפאנקי. עבור כל אפשרות שתבחר, וודא שהשם שלך ניתן לזיהוי מיידי כאשר הוא נצפה בסדרה של מקומות כגון באתר, כרטיסי ביקור, באנרים, פוסטרים וכדומה.
  • קשור כל תמונה, אם אתה משתמש באחת, לשם, מפני שיחד הם צריכים לספר סיפור. לעולם אל תבחר תמונה פשוט בגלל שהיא יוצאת מן הכלל או חכמה, אם כי זה בסדר כל עוד זה עדיין רלוונטי לעסק והגיוני כמצגת גרפית מלאה.
  • בחר צבע בולט אך גם כזה שישקף את העסק שלך - ורוד בהיר יכול להיות בסדר גמור עבור בוטיק אופנה לנערות צעירות, אך בטח לא עבור משרד רואי חשבון ותיק! ודא שבחירת הצבעים שלך עובדת גם יחד, כמו שהיית משלב בעת עיצוב חדר.

נקודה אחרונה
תוכל ליצור מספר אפשרויות, או וריאציות בנושא מסוים, אפילו לבקש חוות דעת של אחרים. זה בסדר - אך כאשר אתה מחליט, שם זה נעצר. הלוגו שלך שם כדי להישאר, אתה לא יכול לשנות אותו אחרי תקופה קצרה בגלל ששינית את דעתך. כן, שינויים ותיקונים קטנים הם בסדר, ועסקים רבים עושים זאת. הלוגו שלך צריך לבנות הכרה באמצעות קביעות ונוכחות, לכן יש לבחור בחוכמה ולאחר מכן להישאר עם הבחירה.


5 טיפים שימושיים שיסייעו בשיפור עיצוב אתר

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

אולי תתפלא לשמוע, אבל יצירת אתר אינטרנט עסקי מקצועי לוקחת רק כמה דקות בלייבסיטי. עם מגוון מעולה של תבניות לבחירה התהליך פשוט מאוד. כמובן, כאשר אתה מעצב את האתר, תרצה לוודא שהיצירה הסופית שלך תוכל להעביר את המסר ולהציג את העסק שלך כפי שאתה רוצה שהעולם יראה אותו. להלן חמישה טיפים מרכזיים שיעזרו לך עם עיצוב אתר:

קח צעד אחורה בעת תכנון האתר
יש סכנה שתיצור את האתר מנקודת מבט פנימית. לעתים קרובות המשמעות היא שאתה עלול להחמיץ נקודות מפתח בגלל שאתה כבר יודע כל מה שיש לדעת על העסק שלך. תאר לעצמך שזה הביקור הראשון שלך וכך צור אתר אינטרנט שבעיני זר יהיה אטרקטיבי, מרתק, שימושי, אינפורמטיבי וקל לגישה.

דבר בשפה שלהם
בהמשך לנקודה הקודמת, לך ולצוות שלך ישנה שפה מקצועית מיוחדת לעסק או לתחום שלך. זה כולל מונחי ז'רגון שמשמעותם ברורים לך אך הינם תעלומה לאנשים מבחוץ. זה יכול לכלול גם סוג של קצרנות - קיצורים בהם אתה משתמש לאחר הרבה זמן וניסיון. במקומות בהן עלייך להשתמש בכל אחד ממושגים כגון אלה, הצע הסבר מהיר למי שאינו מבין.

דבר לתוצאות שלהם
באופן טבעי אתה להוט להציג, באמצעות אתר אינטרנט, את המידע לגבי איכות העבודה שלך והדברים בהם אתה מצטיין. זה בסדר, אבל רק אם זה מוצג בהקשר אותו הגולש רוצה לדעת. מטרתך צריכה להיות לענות על השאלה שתמיד נמצאת בראש מעייניו של המבקר באתרך: "מה יוצא לי מזה?" עזור להם להעריך את הרלוונטיות של המוצרים או השירותים שלך, כיצד אתה תוכל לענות על צורך, להציע תועלת, או לפתור בעיה שהיא חשובה בעיניהם. רק אז הם יהיו מוכנים שתאמר להם איך אתה מספק זאת. כמו כן תן להם לדעת בשלב זה מה גורם לך להיות ייחודי ומדוע אתה טוב יותר מהמתחרים.

עצב דפים קלים לתפעול
בין אם אתה מייחל שהם יתקשרו, ילחצו על מעבר אל חנות וירטואלית, או ישלימו טופס צור קשר, תן להם לראות כמה קל לעשות זאת. ככל שתבקש פחות מאמץ מאנשים, כך סביר יותר שאנשים יישארו איתך. באותו הזמן, הענק סיבות עיקריות ללקיחת הצעד הבא ללא דיחוי באמצעות הצעות מיוחדות מוגבלות בזמן, הסכנות באי-נקיטת פעולה מצידם ובעצם כל מה שעובד היטב עם המוצרים או השירותים שלך.

הצג אישיות עסקית דרך עיצוב אתר
אתרי אינטרנט רבים מלאים במידע ותוכן בעל ערך נוכחי, אך הם גם משעממים מאוד. לא כל אתר אינטרנט יכול להיות משעשע, אך יכולה להיות לו אישיות המשקפת את העסק. הוא יכול להיות ממוקד ומקצועי, כייפי או ידידותי למשפחה. אם נניח שזר צופה באתר שלך ולאחר מכן מגיע אלייך לעסקת , הרושם שהוא יקבל צריך להיות זהה ותואם לאתר!

עכשיו, לך על זה! בעת עיצוב אתר באמצעות בניית אתרים בלייבסיטי , יישם את העצות הבאות ותוכל ליצור בעצמך אתר אינטרנט, אשר ישקף את העסק שלך ויביא לך תוצאות נהדרות.


5 טעויות עיצוב אתרים הנפוצות ביותר

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

אם אתה בונה אתר אינטרנט בפעם הראשונה, חשוב לו פריסה מקצועית, מודרנית וקלה לניווט. אפילו מעצבי אתרים מומחים אינם מושלמים, אך אם אין לך שום ניסיון בעיצוב אתרים, קל מדי לחזור על טעויות העבר וליצור אתר אינטרנט ממנו יברחו מבקרים. הימנע מ- 5 טעויות עיצוב אתרים נפוצות אלה.

1. יותר מדי מידע
משתמשי האינטרנט כיום מעדיפים פריסות פשוטות, נקיות עם הרבה שטח לבן. הם גם רוצים להבין את המסר של האתר באופן מיידי. אם תציף את עיניהם ביותר מידי גרפיקה או יותר מידי טקסט, תגרום להסחת דעת מן המטרות שלך. מטרתו של בניית אתר לעסק צריכה להתמקד בקהל היעד שלו באופן מיידי, לכן החלט מהם היתרונות או ההטבות המרכזיות אותן חשוב לך להעביר לקהל היעד שלך. את הפירוט השאר להמשך, אך שמור את דף הבית שלך להקדמה פשוטה וישירה.

2. אי התאמה לדפדפן או למכשיר נייד
טכנולוגיה מודרנית דורשת שימושיות ותאימות. זה אומר שהאתר שלך צריך להיות קל לניווט וללא שגיאות, לא משנה באיזה מכשיר או דפדפן אינטרנט הקוראים משתמשים. לייבסיטי נותנת לך גישה לכלי אופטימיזציה קלים, אשר מתאימים את תוכן האתר לממדי מסך והתקנים שונים. עם זאת, אחת מטעויות העיצוב הנפוצות ביותר היא לשכוח לבדוק את המוצר הסופי שלך. לא משנה מה, אל תפרסם או תשתף את האתר עד שניסית לגשת אליו דרך Internet Explorer, Google Chrome, וMozilla Firefox. אתר טוב הוא אתר מותאם. 

3. גופנים ועיצוב מיושנים
תכונות מסויימות באתר יכולות לתארך את האתר שלך, גם אם יצרת אותו רק בשבוע שעבר. אם מבקרים יראו גופנים או פריסות שלא ראו מאז תחילת שנות ה-2000, הם עשויים להניח שהאתר מיושן ולעבור לעסקים ששומרים על קשר עם זמנים מודרניים. לדוגמא, תפריט הניווט שלך צריך להיות מורכב מלחצנים הניתנים ללחיצה ולא גרפיקה סטטית עם קישורים מעליהם. צבע וגופן גם הם אינדיקטורים חשובים מאוד בגיל האתר (או של המעצב). אין להשתמש ביותר משלושה גופנים שונים באתר, לא משנה כמה דפים יש לך, ויש לוודא שבשום מקרה אתה לא משתמש בגופנים Sans קומיקס או פפירוס. אלה היו אופנתיים למדי לפני עשור, ואינם ניתנים לקריאה כמו גופני sans serif פשוטים. התרחק מצבעי ניאון בהירים, וודא שקישורים משנים את צבעם לאחר שלחצו עליהם. תכונות מיושנות אחרות כוללות מונים העוקבים אחר מספר הצפיות, נגן פלאש, ואנימציות אודיו שיפעלו באופן אוטומטי.

4. קבצי PDF וטקסט סטטי אחר
אתה רוצה שקוראים יקבלו גישה למידע שלך במהירות ובקלות ככל האפשר. זה לא יקרה אם הם צריכים להוריד את תוכנת Adobe Reader רק כדי להציג את הצהרת הכוונות שלך, או לשמור את המאמר על שולחן העבודה שלהם לפני שיוכלו לקרוא. חשוב מכך, מנועי חיפוש לא יכולים לסרוק קבצי PDF או תמונות עבור מילות מפתח. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) תלויה בזה. ודא שכל הטקסט באתר שלך נכנס ב-HTML5 או טקסט רגיל ופשוט, כך שקוראים יוכלו למצוא ולקרוא אותו בלי בעיה.

5. מחסור בקריאה לפעולה או יצירת קשר
עסקים רבים ובלוגרים אישיים שוכחים לדבר ישירות לקוראים שלהם. ודא שיש לפחות קריאה אחת לפעולה בדף הבית, ושאל את הקוראים לפרטי יצירת קשר. גם אם הם לא נשארים באתר למשך זמן רב או פנים אלייך מיד, הם עשויים להיות מעוניינים בסופו של דבר. כאשר אתה יודע כיצד להגיע אליהם, אתה יכול לשמור אותם מעודכנים עם ניוזלטר, להציע מבצעים, או פשוט לאסוף מידע על  הקהל הדמוגרפי שלך.

התבניות החינמיות והמתקדמות של לייבסיטי וההתאמה המלאה עבור אתרים סלולריים הם ההגנה הטובה ביותר כנגד בחירות חובבניות. אם תרצה לוודא שהלקוחות או הגולשים באתרך לא הולכים למקום אחר, נסה בניית אתרים בחינם בלייבסיטי והתחל לחקור את האפשרויות שלך. תוכל להיות מקצוען בזמן קצר!


כיצד לבחור את הגופן המתאים ביותר לאתר?

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

ישנם הרבה דברים שעלייך לקחת בחשבון בזמן עיצוב אתר, אבל הדבר הראשון שתחשוב עליו ככל הנראה לא יהיה גופנים. עם זאת, גופנים - פונטים - הם אחד המרכיבים החשובים ביותר בהקשר של עיצוב אתרי אינטרנט, ובחירה נכונה יכולה להבדיל בין אתר טוב ומוצלח ובין אתר אינטרנט מבולגן שיבריח את הגולשים. 

אנחנו מדברים בסך הכל על גופנים, נכון? ובכן בעבר סטיב ג'ובס העיף מפתח מפרויקט משום שהוא לא התלהב מקליגרפיה. בחירה של גופן הוכחה כבעלת השפעה גדולה על יכולות הקריאה, ההישארות באתר וההבנה של התוכן.  אתה רוצה את כל שלושת הדברים הללו עבור הקוראים שלך ללא קשר לתוכן האתר - אז איך תדע שהגופן מתאים לך?

בוא נסתכל מקרוב.

גופנים הם מדיום חזותי
הגופנים שלך צריכים להיות בעלי מבנה שיהפוך את סריקת התוכן לקלה יותר. גופנים מהודרים יותר כגון גותי או קומיקס לא יהיו הבחירה הטובה ביותר. קח בחשבון שגופן מסוים עלול להסיח את הדעת מהמסר אותו הוא מנסה להעביר. הגופנים הטובים ביותר קלים לקריאה ולא גורמים לקורא לחשוב יותר מדי על כל אות.

פוקוס הוא המפתח
היכולת לקרוא גופן נקבעת לעתים קרובות על ידי היכולת שלו להביא להבליט מילה מסוימת - פוקוס. הבט לרגע בגופן אות אחר אות. האם ישנן אותיות שלא נראות טוב? אם אות כלשהי מהאלף-בית לא נראית כמו שאות צריכה להיראות, זה עלול להיות קשה יותר להתמקד במסר של המילה.

לך על משהו מסוגנן... אבל לא יותר מדי
לעתים קרובות הגופן הטוב ביותר הוא זו שהקורא אפילו לא שם לב אליו. גופנים עדינים כמו Arial וTimes New Roman הם מאוד פופולריים, אך הם חסרי סגנון ואולי נראים משעממים. ייתכן שתוכל למצוא פשרה סבירה בין שתי הקצוות, עם גופן עדין מספיק שלא יסיח את הדעת מן המסר בזמן שיהיה לו קצת סגנון שייצג את המוצר או השירות שלך.

כאשר החלטת סוף סוף על הגופן או גופנים הנכונים עבור אתרך, עדיין יהיו בחירות לבצע. מהו גודל הגופן האידיאלי? האם אתה זקוק לתכונות אחרות, כגון טקסט מודגש או נטוי? אולי לא חשבת שגופנים יכולים להיות חשובים כמו אלמנטים אחרים הקשורים לתחום עיצוב אתרים כגון גרפיקה או צביעה אך בשלב זה כבר הבנת שזה מצריך הרבה יותר מחשבה ממה שציפית. הגופנים שלך יהיו חלק חיוני מהדרך בה המבקרים יבצעו אינטראקציה עם האתר והאם הם יתחברו למסר שלך או לא.

לייבסיטי מציעה מבחר רחב של גופנים עבורך בחינם. כנס ל www.livecity.co.il והתרשם בעצמך!


כיצד תבחר את הצבעים הנכונים לאתר אינטרנט?

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Web Design

כשחושבים על איך בונים אתר אינטרנט שמושך אליו מבקרים וגם גורם להם לחזור,  כמה מחשבה תוקדש לבחירת הצבעים של האתר? תאמין או לא,  הצבע שתבחר עבור אתר האינטרנט שלך יכול להשפיע באותה מידה כמו התוכן. העקרונות של שימוש בצבעים למשיכת מבקרים או לקוחות חוזרים אינם מוגבלים רק לאינטרנט, וחברות מצליחות כגון Walmart ואמזון עדיין משתמשות בהם כיום.

3  עקרונות לבחירת הצבעים הנכונים
  • בחר צבעים המתאימים לרקע שבחרת - חשוב לבחור גופנים בהירים על גבי רקע כהה או גופנים כהים עם רקע בהיר על מנת להשיג מספיק ניגוד שיהפוך את הטקסט לקריא.
  • זכור את מטרת האתר - הצבעים שבחרת יעוררו רגש אצל הגולשים באתרך, ועליך לוודא שהרגשות הללו תואמים את המסר אותו אתה מנסה להעביר ואת הפעולה אותה אתה מעוניין שהגולשים יבצעו..
  • השתמש בלא יותר משלושה צבעים -  אם תסתכל על אתרים מוצלחים ותספור את הצבעים, תוכל תמיד למצוא שהמוצלחים ביותר מביניהם תמיד בוחרים שלושה צבעים בלבד. אלה בדרך כלל מזוהים כצבעים הנמצאים בלוגו שלה. בשימוש נכון, צבעים יכולים להיות כלי מיתוג רב עוצמה ואנשים יחשבו על המותג שלך גם כאשר הם יראו את הצבעים שבחרת במקום אחר.

האם ידעת ש...
  • אדום יכול לייצר אנרגיה, תשוקה, והתרגשות או לתת תחושה של כוח ,אך גם מרמז על כעס, תוקפנות, וסכנה.
  • כחול הוא צבע המרמז על רוחניות, חופש, סבלנות, ושלווה, אך עדיין יכול גם לרמוז על קור, עצב, או דיכאון
  • צהוב בדרך כלל הוא צבע שמח מלא בבהירות, אופטימיות, אושר, ושמחה. יש לו מעט מאוד קונוטציות שליליות
  • ירוק נראה כצבע טבעי וחיובי המרמז על שפע ושגשוג, אך גם יכול לרמוז על רעל או ריקבון
  • כתום הוא צבע ידידותי וחם והוא בין הצבעים הנגישים ביותר בספקטרום.
  • סגול מרמז על חוכמה, גיל, ומידה של תחכום
  • שחור ולבן הם היעדר צבע וכל הצבעים יחדיו בהתאמה
  • אפור נחשב לעתים קרובות לניטראלי ומשעמם, אך מרמז על בגרות וביטחון
  • ורוד לעתים קרובות מקוטלג כצבע נשי, אך ככל שהוורוד חיוור יותר כך זה פחות מורגש

לא משנה מהי מטרת האתר שלך, בחירת הצבעים יכולה להשפיע רבות על מה שתרצה להשיג עם האתר. למרות שאולי יהיה כיף לשחק עם הצבעים, תמיד תהיה מודע לכך שהצבע אותו אתה בוחר אמור להעביר מסר. חשוב טוב עם עצמך האם הצבע שנבחר מעביר את המסר הנכון לאחרים. אתר טוב הוא אתר שבחירת הצבעים שלו תוכננה מראש. 

לתובנות נוספות על בניית אתרים באינטרנט עם צבעים נהדרים, בקר ב- www.livecity.co.il ונסה את בונה האתרים החינמי שלנו.


© 2024 Livecity. All rights reserved