סליקה ואבטחת מידע בחנות וירטואלית

סליקה ואבטחת מידע בחנות וירטואלית
כיום, בעלי עסקים רבים מעבירים את הפעילות העסקית שלהם אל הזירה האינטרנטית.
באמצעות בניית חנות וירטואלית יכול בעל עסק להציע את מרכולתו באופן רציף במשך כל שעות היממה ובכך להבטיח שהעסק שלו תמיד זמין עבור לקוחותיו. למעשה הקמת חנות וירטואלית הינה פעולה פשוטה אך על מנת לאפשר ללקוח לשלם בזמן אמת, צריך מנהל האתר להטמיע אפשרות סליקה בחנות. הטמעת אפשרות סליקה הינה פעולה פשוטה, מהירה ולא דורשת ידע קודם.

חברות סליקה

האפשרות הראשונה והמקובלת בעולם האמיתי, הינה התממשקות לחברת סליקת כרטיסי אשראי. לצורך הבהרה, נדמה את התהליך ללקוח שנכנס לחנות ומבקש לשלם על מוצר באמצעות כרטיס אשראי, נצטרך שיהיה לנו חשבון ומערכת באחת מחברות הסליקה הקיימות בשוק או ישירות מול חברת האשראי מולה בחרנו לעבוד על מנת לבצע את העברת הכספים. כך גם בעולם האינטרנט.
עם זאת, יש הבדל בדרישות ובתקנים שעל חברת הסליקה לעמוד בהם על מנת לאפשר לעסקים לבצע דרכה סליקה באמצעות האינטרנט, כגון תקן PCI DSS המוכר ברשת.
בשוק קיימות מבחר חברות סליקה ולפני בחירת חברת הסליקה, מומלץ ליצור קשר עם מספר חברות שניתן להתממשק אליהם במערכת ולבדוק את החבילות השונות שהם מציעים, השירותים והמערכות.

פייפל (PayPal)

האפשרות השנייה היא דרך פייפל (PayPal), חברה מספקת "שירות גישור" בין בעל הכרטיס לעסק.
החברה הוקמה כמענה קל ופשוט לביצוע חיוב בין עסקים וגולשים ממקומות שונים בעולם באופן שבו מספר כרטיס האשראי כלל לא מחליף ידיים. על מנת לבצע חיוב דרך פייפל (PayPal), כל מה שעליך לעשות הוא לפתוח חשבון עסקי. ניתן לבצע סליקת אשראי גם ללקוחות שאין להם חשבון פייפל על-ידי הגדרת חשבון הסוחר ישירות בהגדרות החשבון במערכת פייפל.

מהו תקן PCI DSS
ראשי תיבות של Payment Card Industry Data Security Standard. זהו תקן שנוצר כדי כדי להבטיח הגנה על נתוני כרטיסי אשראי במקומות בהם הם מעובדים, מאוחסנים או מועברים.
חמש חברות האשראי הגדולות בשוק (מסטרקארד, ויזה, אמריקן-אקספרס,  JCB, ו - Discover) חברו בשנת בשנת 2004 והקימו את מועצת PCI, שפעלה ליצור סטנדרט המספק מסגרת פעולה לפיתוח תהליכי תשלום באשראי שיהיה בטוח ואמין.
החל משנת 2009, כל חברה בישראל שמספקת את שירותי הסליקה מחויבת לעמוד בתקנים ולאפשר לחברות האשראי לבצע את הפיקוח על מנת לוודא שהתקן נשמר.
משמעות התקן היא שלא כל חברה יכולה לשמור פרטי אשראי של לקוחות בשרתיה, אלא אם היא עומדת בתקן המדובר. לכן כל פעולה שקשורה להזנת פרטי אשראי או מידע רגיש רלוונטי, חייבת להתבצע ישירות באתר/שרתים של חברת האשראי עצמה.

כיצד מתבצעת הרכישה בפועל?
בתהליך הרכישה מועבר הגולש אל חברת הסליקה (דיירקט), כאשר רק לאחר סיום הרכישה מוחזר הגולש אל החנות הוירטואלית.
אפשרות נוספת היא להטמיע חלון בתוך עמוד הרכישה  שבו יש קישור לטופס הסליקה באתר של חברת הסליקה (דיירקט בפריים פנימי). במקרה זה, הגולש ויזואלית נשאר באתר של בעל החנות הוירטואלית, אבל למעשה מבצע את הסליקה ומזין את המידע באתר/שרתים של חברת הסליקה.
חשוב לציין שלא כל חברה מאפשרת התממשקות בדיירקט פריים פנימי.

איך לבחור את חברת הסליקה הנכונה ביותר?
בשלב הראשון, ולפני שפונים לספקיות השונות, מומלץ  לסכם מה הם הנושאים החשובים לך בעסק כגון: כמה עסקאות העסק מצפה לייצר, האם קהל היעד הוא מקומי או בינלאומי, האם תרצו שיפתחו בממשק כלים במיוחד עבורכם, האם זמינות ותמיכה חשובים לכם, מהם השרותים הנוספים שאותה חברה מציעה ועוד…
קבלת החלטה בנושאים אלו תסייע לכם לשאול את השאלות הנכונות ולמצוא את החברה שתיתן את המענה הכי נכון עבורכם.

אפשרויות סליקה ב-livecity
על מנת לאפשר ללקוחותיה מגוון רחב של אפשרויות, לייבסיטי בניית אתרים התממשקה עם מספר חברות סליקה שונות כאשר לכל אחת מהן יש את היתרונות שלה.
החל מחברת PayPal המוכרת (שאינה מצריכה התעסקות מול חברות האשראי ישירות) דרך Authorize.Net המאפשרת פתיחת חשבון רק לחשבון סוחר מארצות הברית ובעסקאות במטבע דולר בלבד ועד Tranzila, PeleCard, Netpay, CreditGuard,  Z-Credit שהן חברות ישראליות כחול לבן הפועלות בשוק המקומי והבינלאומי.

לייבסיטי בניית אתרים מאפשרת לך לבנות חנות וירטואלית ולבחור את חברת הסליקה המתאימה לך. פתח חנות וירטואלית עכשיו והזנק את העסק שלך קדימה.

ב-Livecity תקבלו את כל מה שאתם צריכים במקום אחד


נסה עכשיו

© 2024 Livecity. All rights reserved