Livecity Blog - Domains


מהו DNS?

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Domains

מערכת שמות דומיינים (DNS) היא מערכת שמות, המתרגמת את כתובת האתר או את שמו לכתובת IP מספרית. כאשר אדם מחפש שם תחום, לדוגמא www.livecity.co.il, הוא מקליד את כתובת האתר ועובר לאתר האינטרנט. המחשב וספק שירות האינטרנט (ISP) לא יודע כיצד למצוא את האתר לפי כתובת URL או שם דומיין לבד אלא יש צורך בכתובת ה- IP קשורה לאתר. כתובת ה- IP היא סדרה של מספרים הקשורים למיקומו הפיזי המדויק של השרת הקשור לשם דומיין או כתובת אתר. IP משמעו פרוטוקול אינטרנט. פרוטוקול אינטרנט (IP) הוא פרוטוקול התקשורת העיקרי בו משתמש האינטרנט על מנת להעביר יחידות נתונים ברשתות.

אנלוגיה פשוטה היא לחשוב על מערכת שמות דומיינים כמו על ספר טלפונים לאינטרנט. הוא מפרט שמות ומספרים; השם הוא טוב ויפה, אך רק על ידי התקשרות למספר תוכל להגיע לאדם או לעסק. ללא DNS, ניווט באינטרנט היה תוהו ובוהו. DNS מתעדכן במהירות אם כתובת ה- IP או שם אתר האינטרנט משתנים. בקיצור, DNS מקצה שמות דומיין וממפה את השמות לכתובות IP. כמו כן הוא מציין שמות מוסמכים לשרתים עבור כל דומיין.

תוך שימוש במודל שרת-לקוח, מערכת שמות דומיינים פועלת במסגרת מערכת מסד הנתונים. לכל דומיין אחד לפחות ישנו שם שרת עבור מערכת דומיין סמכותית המפרסמת מידע על שרתי שם הדומיין הקשורים אליו ודומיינים כפופים.

ישנם שני סוגי שרתי שם סמכותיים: מאסטר ומשני. השרת הראשי (מאסטר) מאחסן נתונים מקוריים או מאסטרים; השרת המשני מאחסן עותקים של הנתונים המקוריים.

אתה רושם שם דומיין בעזרת רישום דומיין. הרישום דורש שם שרת עיקרי ושרת משני. זה חשוב ביותר כי אם השרת הראשון או העיקרי יחווה תקלה, השירות עדיין יוכל להמשיך כרגיל בעזרת השרת המשני. שמות רוט לשרתים נמצאים בחלק העליון של היררכית מסד הנתונים המבוזר, כסמכות העליונה.

מה היא בדיקת DNS?

אם עלייך לפתור בעיה ברמת דומיין עליון (TLD), אתה משתמש בשרת רוט . TLD הוא שלוש האותיות האחרונות של שם הדומיין, אחרי הנקודה. הסיומת יכולה להיות .com, .net, .org או, או אפילו סיומת בינלאומית, כגון .uk. אותיות אלו מייצגות מטרות דומיין שונות, כגון com למסחר ו.org לארגונים ומוסדות חינוך. בדיקת שרת רוט (RNS) נקראת בדיקת DNS מכיוון שאתה פשוט "מחפש" את המידע שאתה צריך בדומיין. בדיקה לאחור היא כאשר אתה יודע את כתובת ה- IP המספרית ואתה רוצה לדעת מהם שמות הדומיין המשויכים לכתובת IP זו.

רישום שם דומיין

לייבסיטי בניית אתרים מחזיקה מערכת שמות דומיין המאפשרת לך לערוך חיפוש בכל ההרחבות הנפוצות (.com, .org, וכו') על מנת למצוא את שם הדומיין האידיאלי עבורך. אם השם הרצוי כבר תפוס, תוכל לחפש שמות רלוונטיים אחרים. לייבסיטי מסייעת ללקוחותיה לאבטח את שם הדומיין לתקופה של עד 10 שנים, ומציעה כלים חינמיים לפיתוח אתרי אינטרנט, כמו גם שירות תמיכה מעולה ללקוחות.


שם דומיין: כל היסודות שאתה צריך לדעת

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Domains

מהו שם דומיין? בקצרה, מערכת שמות דומיין או DNS זו מערכת עולמית של הקצאת כתובות אינטרנט למארחים (הידועה גם בתור שרתי אינטרנט). כמו מספרי טלפון בינלאומיים, DNS מסייע לספק שרתי אינטרנט עם כתובות בלתי נשכחות וקלות לאיות. במקביל, שמות דומיין עוזרים להסתיר את כתובות הפרוטוקול האינטרנטי טכני (IP).
בעוד כתובות IP מספקות כתובות מדוייקות של מיקום האתר, שמות דומיין מתנהגים כמו נהג מונית ממנו אתה מבקש לקחת אותך לכתובת ספציפית אליה אתה מעוניין להגיע. לכן שמות דומיין מספקים לך דרך קלה להגיע לאתר מסוים ללא צורך לזכור את הכתובת המספרית המדויקת שלו.

שמות דומיין מורכבים מתחומים עליונים ברמה ראשונה ותחומים תחתונים ברמה שנייה. התחום העליון (או TLD) הוא החלק מהשם הממוקם בצד הימין של הנקודה. הסיומות הנפוצות ביותר הן .org, .net, ו.com. רוב התחומים, המכונים לעתים הרחבות, יכולים להיות רשומים על ידי מישהו.
תחום ברמה שנייה (SLD) הוא החלק בשם הממוקם בבצד השמאלי של הנקודה. לדוגמא, עבור אתר האינטרנט myreallycoolsite.com, הSLD הוא myreallycoolsite.
שם דומיין הוא נציג של נקודה פיזית זמינה באינטרנט - כתובת ה- IP. החברה להקצאת שמות ומספרים באינטרנט (ICANN) מסדירה את התיאום של שמות דומיין וכתובות IP דרך האינטרנט. תיאום זה מאפשר לך לאתר במהירות אתרי אינטרנט ללא צורך בהזנת כתובות ה- IP בדפדפן האינטרנט שלך.

הבנת ה- IP
כתובת פרוטוקול האינטרנט היא מחרוזת ייחודית של מספרים, כגון 62.219.12.166, הניתנת לכל אדם ברשת, שרת, ורשת אינטרנט. כמו כתובת משמשת לזיהוי בית או עסק, כתובת ה- IP הינה קריטית לזיהוי ואיתור המידע באינטרנט. כתובת משמשת גם עבור תמיכה בתקשורת בין רשתות והתקנים באינטרנט.

מהו ה- "WWW" לפני שמות הדומיין?
"WWW" הוא דומיין המשנה ואינו חלק משמות הדומיין בעצמם. לדוגמא, כאשר אתה מגדיר www וCNAME להצביע על דוח עיקרי מסוים, האתר שלך צריך להיות זמין הן ב-myreallycoolsite.com וב-www.myreallycoolsite.com.  במידה והאתר החדש שלך בלתי ניתן להשגה ללא www, יכול להיות שה- CNAME הוגדר בצורה שגויה.

כיצד דומיינים עובדים?
ברגע שמבקרים רוצים להיכנס לאתרך, הם יצטרכו להזין את שם הדומיין בדפדפן האינטרנט, והדפדפן מאתר את כתובת ה- IP הקשורה לשם הדומיין שלך. קל יותר לאנשים לזכור את שם הדומיין שלך בהשוואה לסדרה של מספרים.

מהו רישום שם דומיין?
רישום דומיין אינו מפעיל את האתר שלך באופן אוטומטי עבור מבקרים כאשר שהם נכנסים לשם הדומיין שבחרת. השם צריך להיות מקושר לכתובת מספרית (כתובת IP) על מנת שמבקרים יוכלו להשתמש בו.
לאחר רישום שם הדומיין שלך, תוכל להשתמש בו עבור מספר דברים וביניהם:
  • להחזיק בו כאשר אתה לא בטוח מה אתה רוצה לעשות איתו.
  • הגנה על המותג שלך באינטרנט על ידי רישום מספר שמות מותג כדי למנוע מאחרים רישום שמות דומים.
  • למכור אותו מאחר ושמות דומיין שאינם בשימוש יכולים להיות השקעה משתלמת. סיום רישום והקמת אתר האינטרנט שלך.
לייבסיטי בניית אתרים מציעה לך דרך קלה לרכישת שם דומיין עבור העסק שלך וחיבורו לאתר במהירות. 


10 טיפים לבחירת שם הדומיין הטוב ביותר

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Domains

שם דומיין בלתי נשכח הוא אחד מכלי הנשק הגדולים ביותר בארסנל של מנהל אתר. הוא מסייע בקידום מכירות, מעניק לאתר תחושה של אותנטיות וסמכות, ומונע ממתחרים להשתמש ברעיון מאוחר יותר.
מציאת שם דומיין רשמי יכולה להיות משימה מתסכלת, במיוחד כשרבות מהאפשרויות הטובות כבר תפוסות. על מנת להקל על התהליך מומלץ לחשוב על משהו שהוא ייחודי לאתר שלך בפרט. למד מאלה שבאו לפניך, והקשב לעשרת הטיפים הבאים לבחירת שמות דומיין מושלמים:
  1. השתמש במילות מפתח מתארות- מהו שם דומיין, באמת, פרט לכתובת המכוונת את העולם לפינה המיוחדת שלך באינטרנט? שם הדומיין שלך הוא הכתובת שלך באינטרנט, ושלא כמו הרחובות ומספרי הבתים ליצירת קשר בחיים האמיתיים, זה צריך להיות משהו שקל למצוא ולזכור. כמו כן, זה אומר משהו מיידי על העסק או המותג, בין אם זו קריאה לפעולה, תזכורת לשירותים שאתה מספק, או משחק מילים חכם. על מנת לוודא שהוא צץ בתוצאות חיפוש, ומתאר בדיוק את מה שאתה רוצה שהוא יתאר, חשוב על מילות מפתח ולאחר מכן נסה להיות יצירתי עם החשובים שבהם.
  2. ודא שזה דוט.קום- אין זו חובה שכל אתר אינטרנט מוצלח יסתיים ב- ".com". עם זאת, זה המהלך החכם ביותר עבור אתרי אינטרנט שרוצים להישאר גלויים, כיוון שזוהי עדיין ברירת המחדל עבור כתובות אתרים. אנשי הקשר שלך יצרכו רק לכתוב את שם הדומיין בשורת הכתובת על מנת למצוא אותך, במקום לחפש את כרטיס הביקור שלך או להעתיק ולהדביק קישור.
  3. שמור על שם קצר- זה אולי נשמע פחות אינטואיטיבי לבחור שם דומיין גם קצר וגם מתאר, אך ביטויי מפתח טובים הינם קצרים בכל מקרה. אם אתה יכול למצוא שתיים או שלוש מילים המסכמות את האתר שלך וכאלה שקל לזכור אותן, זה נהדר, אבל מילה אחת היא אפילו קלה יותר להקליד ולזכור. כתובות URL קצרות יותר יכולות גם לעבור את מגבלות התווים טוב יותר, ובכך להקל של שיתוף במדיה החברתית.
  4. אל תעתיק מאף אחד- היזהר משימוש בשמות ומותגים מוכרים, משום שהפרת זכויות יוצרים לא עושה טוב ליחסי ציבור. למעשה, אתה עשוי להעתיק עסק אחר בלי להבין את זה. לפני שאתה מסיים רישום של שם הדומיין, בדוק את הביטוי וזכויות היוצרים שלו.
  5. אל תהיה פזיז- שם הדומיין יהפוך לחלק מתדמיתך באינטרנט במהירות, לכן חשוב למצוא אחד שיעבוד לנצח. אינך רוצה להיות חסר עקביות ולשנות את השם מאוחר יותר, במיוחד אם הלקוחות התרגלו לחפש אותך ככה.
  6. בחר שם ראוי- טוב להיות יצירתי, אך אתה גם רוצה לוודא שהשם שלך רלוונטי ומתאים ליעד הדמוגרפי הספציפי שלך. אם שם הדומיין שלך כרוך במשחק מילים מצחיק, עלייך להיות בטוח שקהל היעד שלך יבין את זה.
  7. היצמד לאותיות ככל האפשר- פשטות היא הטובה ביותר, במיוחד אם אתה רוצה ששם הדומיין יהיה בלתי נשכח וקל לחיפוש. אל תשתמש במספרים, סמלים וסימני פיסוק.
  8. בחר משהו בלתי נשכח- חרוזים, מילות מפתח, וביטויים קצרים הינם דרכים טובות להפוך את שם הדומיין לקל לזכירה. על מנת לוודא שהוא יישאר בראשם של אנשים, שתף אותו עם חברים ובני משפחה ובקש מהם לזכור אותו כמה ימים לאחר מכן.
  9. הימנע מאיות חלופי- שוב, אתה רוצה שאנשים יקלידו את שם הדומיין שלך בדפדפן וימצאו את האתר בניסיון הראשון. אל תשלב שגיאות כתיב מכוונות או קיצורים חכמים שעלולים לבלבל אותם.
  10. נסה שילובים שונים- ייתכן ותחשוב על שם הדומיין המושלם, רק כדי לגלות שהוא כבר נרשם על ידי מישהו אחר. אל תוותר עליו עדיין. נסה שילובים שונים של אותו המשפט, או הוסף לו מילים כמו "את", "שלי" או "שלך" בהתחלה. אם אתר האינטרנט האחר אינו פעיל או לא קשור שלך, אף אחד לא יתבלבל ועדיין תוכל לנצל את הביטוי שמצאת.
לייבסיטי בניית אתרים מאפשרת לך לרכוש שם דומיין עבור העסק שלך ולהעלות את האתר שלך לאוויר במהירות. 


כיצד לבחור שם דומיין נכון?

- פורסם על ידי Livecity בקטגוריה Domains

מה באמת יש בשם כשזה מגיע לאינטרנט ? מסתבר שהרבה מאוד.
מתוך כל ההיבטים השונים הכרוכים בהקמת נוכחות אינטרנטית, אתה עשוי לחשוב כי בחירת שם דומיין תהיה החלק הפשוט. למעשה, יש די הרבה לקחת בחשבון.

חד ונמרץ
מבקרים רבים באתרך יגיעו אליך ישירות על ידי הקלדת כתובת האינטרנט שלך. שם דומיין קצר, חד, נמרץ ונחקק בזיכרון הוא מה שאתה צריך. הוא יכול לשחק תפקיד משמעותי בבניית זהות המותג וההכרה בו, לכן כדאי שתבלה מספיק זמן כדי לחשוב על מספר אפשרויות. אולי תריץ כמה רעיונות עם חברים ובני משפחה כדי לקבל את דעתם.

תאמר את זה כמו שזה
נסה לא להיות מתחכם מדי בעת בחירת שם דומיין. בעוד בחירה של שם ייחודי בהחלט עבדה עבור Google, לך אולי כדאי לחפש משהו קצת יותר שמרני. דבקות בשם המותג היא לא בחירה רעה, אך שימוש במילות זרות או מומצאות עלול לגרום לבעיות איות ולהקשות על המבקרים לזכור את השם.

אופטימיזציה למנועי חיפוש
עד לא מזמן, יכולת לשפר את הדירוג של אתר אינטרנט בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים על ידי אימוץ שם דומיין עשיר במילות מפתח אך זה כבר לא כך. שמות דומיין הכוללים מילות מפתח מסוימות אינם מעלים את דירוג האתר שלך לכן נסה להיות קצת יותר יצירתי.

חשוב בגדול
בעוד וייתכן שתכנונך הראשוני הוא להקים אתר אחד במדינה אחת, שווה לחשוב על התרחבות עתידית ולחשוב על רכישת סיומות דומיין נוספות בעתיד כגון com, .co .uk או .org. אולי לא תשתמש בהן מייד, אך קח בחשבון את ההשפעה הפוטנציאלית אם דומיינים אלו לא יהיו פעילים בעוד מספר שנים.

בחזרה ללוח השרטוט
לפני שאתה מתרגש יותר מדי לגבי שם דומיין חדש, רק וודא שלמישהו אחר לא היה אותו הרעיון. ישנם המון שמות דומיין רשומים אי שם ואלא אם היו לך גלי שיווק אמיתיים במוח, יש סיכוי הוגן שאולי תצטרך לשנות את הכותרת שבחרת כי היא כבר בשימוש. לכן חשוב לבצע בדיקת דומיין לפני שממשיכים הלאה. אם החלטת על רכישת דומיין בלייבסיטי תוכל לבדוק את זמינותו בקלות ובמהירות באמצעות כלי חיפוש הדומיינים. הדומיין פנוי? נצל את ההזדמנות ורכוש אותו מיד לפני שיתפס.

ניהול דומיין
חשוב לזכור שאם יהיו לך מספר דומיינים אתה צריך גם לנהל אותם. זו יכול להיות משימה גדולה, אך הודות למערכת הניהול של לייבסיטי זה לא צריך להיות ככה. בלייבסיטי ניתן  לנהל מספר דומיינים באמצעות ממשק מיוחד, המבטיח מינימום טרחה מצידך.


© 2024 Livecity. All rights reserved