בניית אתרים - livecity - הממשק החדש עולה לאוויר!
הממשק החדש עולה לאוויר!
דף הבית >> בלוג החברה >> הממשק החדש עולה לאוויר!

כמה פעמים בחיי חברה, זוכה מוצר הדגל להמצאה מחדש? על אחת כמה וכמה כשמדובר במוצר שנמצא באוויר ומשרת אלפי לקוחות במקביל בכל רגע נתון?
זוהי שאלה שהתחבטנו בה במשך חודשים ארוכים. ברור מאליו שחידוש לא יכול להיות גרפי בלבד – דרוש ערך מוסף רב ושיפורי ליבה כדי להביא לעליית מדרגה של מוצר שכבר הוכיח את עצמו.
נכון להיום, כ-8100 אתרים פעילים מקבלים מענה שוטף על בסיס יומיומי ממערכת ניהול התוכן שלנו, לכן כל שינוי וכל פעולה דורשים מחשבה ותיכנון רבים.

הרעיון לפתח ממשק ניהול חדש הועלה לאוויר עוד לפני כשנתיים, מיד אחרי שהעלינו לאוויר את הממשק הקודם. התחלנו לאסוף פידבקים מלקוחות ולחקור את התהליך מיסודו. נכון - גרסה זו נתנה מענה יעיל למדי לצרכים של בוני האתרים דאז, אך המשכנו לחקור ולראות כיצד ניתן לקצר תהליכים, להביא לידי אוטומציה ולהפוך את כל המוצר לנגיש יותר. בל נשכח שהכלים בהם אנו נעזרים לפיתוח משתדרגים ומציעים לנו יכולות חדשות – לכן מן הראוי שנציע הלאה את הטוב ביותר האפשרי.
חקרנו את התהליכים הבסיסיים ביותר – הוספת עמוד חדש, הוספת תוכן ותמונה – ובדקנו כיצד ניתן לקצר אותם, “לגלח" עוד קליק או עוד פעולה. ניסינו לחקור לאו דווקא מה הגיוני לנו, אלא מה הגיוני לאדם שפתח אתר בפעם הראשונה בחייו ומה הוא יצפה למצוא שם. הקפדנו לא לראות דבר כברור מאליו וחקרנו לעומק מהו המוצר אותו נרצה להציע כדי לחסוך ללקוחותינו זמן ומאמץ.

העבודה לא היתה פשוטה. כלים נחקרו וננטשו, למדנו דברים רבים חדשים ובנינו "על הדרך" עשרות כלים שהיוו מעין הכנה ופלטפורמה למוצר שנרצה להציע בסופו של דבר. העבודה על גרסה זו היתה ממושכת – פרי תהליך למידה רב-שנתי של צוות מתכנתים מוכשר מאוד. כשהיינו קרובים למוצר שלם ברמה המניחה את הדעת, עלה רעיון שטרף את כל הקלפים מחדש – לבנות ממשק לבניית אתר על ידי גרירה. הרעיון הזה היה כל כך מהפכני – שהחלטנו לבדוק מיד אם הוא אכן פרקטי.

הדרך מהרעיון לביצוע לא היתה פשוטה – שינוי התפיסה חייב אותנו ללמוד כלים חדשים ולהתמקצע בתחומים בהם לא היתה לנו נגיעה קודם לכן. הפרוייקט זכה להתייחסות נרחבת מבעבר – מלבד עבודת הפיתוח, מעצב בכיר עובד במקביל על הקונספט הגראפי של המוצר וביקורות איכות מבוצעות ללא הרף. כך, אחרי חודשים של עבודה מפרכת סביב השעון – סוף סוף אנו מוכנים להשקה הרשמית והחגיגית של הממשק החדש, הזכה לכינוי "גרסה 5”.



במסגרת העבודה – המוצר הומצא מחדש. יצאנו מהקופסא וחקרנו את כלל התהליכים המרכיבים את המערכת, ואז בנינו אותם מחדש. הדגש הוא על נוחות, קלות שימוש ונגישות לבעל האתר אשר לא עבד עם מחשב מימיו.
מצד שני, גם מקומם של המשתמשים המתקדמים לא נשכח. התהליכים הקיימים והחדשים זכו לשדרוגים רבים מבחינת יכולתם לאוטומציה וביצוע שינויים מרחיקי-לכת פעם אחת בלבד. בנוסף לכך, הוספנו כלים רבים שהתאפשרו רק בזכות הגמישות שהממשק החדש מאפשר לנו – על כן, בנוסף לכלים החדשים כרגע, הממשק החדש יאפשר לנו הוספת כלים חדשים גם בעתיד.

מספר חידושים שיש לציין:

יצירת תכנים בגרירה
ממשק "גרסה 5” מאפשר לגרור תכנים לתוך העמוד, ואז למלא אותם. גישה זו מאפשרת תכנון תוך כדי בניה, תוך חיסכון זמן בלתי נתפס. לדוגמא – אם בעבר לקוח היה נדרש ליצור טבלה או לכתוב קוד על מנת לבנות עמוד המחולק לעמודות, כעת ניתן לגרור תבנית פנימה וסיימנו. כל מה שנשאר הוא לגרור פנימה תכנים. שיטת הבניה הינה ויזואלית, אין צורך בניסוי וטעיה והפעולות הרבה יותר אינטואיטיביות והגיוניות.
תוך כדי יצירת ממשק גרירה מלא, עלה בידינו להוסיף יכולות נוספות לאתר, כגון תמיכה מובנית בהוספת מפות, נגני מוזיקה ווידאו מתוך המערכת, עורך תמונות מתקדם ועוד.

קיצור תהליכים
נוספו כלים רבים למערכת שמטרתם לחסוך זמן וליצור אתר טוב יותר בקלות. כלים שהשתמשו בתבניות מוכנות מראש - דוגמת כותרות עמודים, תבניות מוצר, תבניות עמוד ועמודי מוצר. תבניות אלו, הנבנו על ידי מעצבים מומחים, ניתנות לעריכה ושינוי מלאים כדי לעמוד בדרישות ספציפיות של בעל אתר המעוניין בכך.
בנוסף, כלים דוגמת תבנית לבלוג והגדרות גלובליות מאפשרות בניה של עמודים רבים לפי תבנית קבועה מראש.


כלים חדשים
לא ניתן להעלות ממשק חדש ללא יצירת כלים חדשים ויעילים תוך מתן פונקציונליות נוספת. הוספנו כלים רבים שהשפעתם ניכרת לגולשים – עמודי בלוג, לוחות שנה, הפניות 301 לעמודים ועוד – כלים הנותנים לבעלי אתרים יכולת להציע תוכן בדרכים חדשות.
בנוסף לכך, כלים רבים נוספו לאיזורי "מאחורי הקלעים" תוך מתן יכולות ניהול חדשות לבעלי האתרים: ניתוח SEO מלא של העמודים, ריכוז הודעות, עורך קוד מתקדם, יכולת למעצבים לשתול CSS מותאם אישית וכולי.

מילות סיכום
אנו גאים להשיק את הממשק החדש, פרי אינספור שעות עבודה, הפקת לקחים וביצוע בדיקות. אנו מאמינים בלב שלם שהמוצר החדש יענה על צרכים קיימים רבים ואף יציע פתרונות לצרכים שעדיין לא קיימים.
בשלב הראשון – הממשק עולה ב"גרסת בטא" (Beta) לצורך התרשמות, לימוד ואיסוף פידבקים מכם, הלקוחות. אנו ממשיכים לעבוד סביב השעון על יישום הלקחים שמופקים תוך כדי עבודה שוטפת ומעשית ומתייחסים לפידבקים בזמן אמת. בעתיד הקרוב, הממשק יעלה באופן סופי לכל לקוחותינו וניתן יהיה ליהנות מכל הכלים והיכולות החדשות בצורה מלאה. הוספנו עבורכם כפתור "משוב" מיוחד שיספק אפשרות לכל אחד לשלוח רשמים ותגובות. נשמח לשמוע את דעותיכם ולהמשיך לשפר ולהשתפר ללא הפסקה.

בברכת יצירה נושאת פרי,
פשה קגן
בשם כל משפחת לייבסיטי

 
 
© 2014 Livecity. All rights reserved