בניית אתרים - livecity - הדרכים לגיוס לקוחות באמצעות האינטרנט
הדרכים לגיוס לקוחות באמצעות האינטרנט
דף הבית >> בלוג החברה >> הדרכים לגיוס לקוחות באמצעות האינטרנט

יש לך את המוצר הכי טוב בתחומו ושירות מנצח, יש לך אתר מרהיב ("טוב, נו, חשבתי לעצב אותו מחדש...")
אך כעת - איך מגייסים באמצעות האתר לקוחות חדשים לעסק?

 

כמו הרבה תחומים גם תחום זה מתחלק, בגדול, לשניים:

1.   מנועי החיפוש השונים ו-Google (עדיין) בראשם.
2.   כל השאר*.
*בלוגים, רשתות חברתיות, אתרי מאמרים, פורומים, YouTube, תכניות שותפים, דיוור פרסומי, שיווק דרך אתרי קופונים ועוד, ועוד ועוד (ועוד...)

אבל אם נתייחס רגע לכך ש"כל השאר" מסתכם בסה"כ בפחות מ-10% מהכניסות של גולשים אל תוך אתרים ואילו 90% הכניסות האחרות מתחילות בחיפוש באמצעות מנוע החיפוש, יהיה קל להבין שעדיף לרכז את המאמץ בנתיב העיקרי שבסעיף הראשון – ולעשות זאת בחכמה. כדי שהעסק שלך יצבור מוניטין, לקוחות יגיעו מפה לאוזן והתזרים יהיה במגמת עליה, העסק שלך צריך כמות גדולה של חשיפה. המאמץ שצריך להשקיע כדי להשיג את כל ה-10% הנותרים יהיה מתיש ולא יספק את כמות הלקוחות שהעסק שלך צריך ואילו מנוע החיפוש – כן.

 

LiveCity - בניית אתרים

נתיב גיוס הלקוחות שמחפשים אותך במנוע החיפוש גם הוא מתחלק לשניים: הראשון הוא תהליך קידום אורגני והשני - פרסום ממומן.


פרסום ממומן הוא נתיב נהדר לגיוס לקוחות. Google פיתחו מנגנון פרסום שהוא מאוד הוגן כלפי המפרסם, אפקטיבי מבחינת כלי הניהול שיש למנהל הקמפיין ומאוד ממוקד כלפי קהל היעד (מה צריך יותר מלקוח שמקליד במילים שלו את מה שהוא מחפש, שנחשף אליך בחינם ושיש לך את הכלים להבין האם הפרסום היה יעיל ואכן גייס את הלקוח?). עסקים קטנים לצד גופים ענקיים משתמשים בפלטפורמה הזו כדי לגייס לקוחות בקמפיינים שנמשכים על פני שנים ואשר בניהול מקצועי מניבים החזר השקעה (ROI) ביחס גבוה. היתרון הוא שבניהול נכון הפרסום דרכם – עובד. כאן ועכשיו. החיסרון הוא שההשקעה הנדרשת בתקציב חודשי היא גבוהה ורצופה.

תהליך קידום אורגני לעומת זאת, הינו ממש כשמו - קודם כל תהליך. הוא משפיע על מבנה האתר, התכנים, שמות העמודים והקטגוריות, קוד האתר וכן על אתרים אחרים ברשת (אתרים שמקשרים לאתר, אתרי מאמרים שמפרסמים תכנים, אינדקסים מקצועיים וכו'). גם כאן Google עושה מאמצים רבים ורצופים כדי לדאוג שתוצאות החיפוש המוצגות יהיו הכי נכונות ומדויקות כדי לספק את התשובה לגולש שמחפש דרך המנוע שלהם. רק לאחרונה עודכן האלגוריתם שמדרג אתרים בתוצאות החיפוש והוא צפוי להמשיך ולהתעדכן ככל שהטכנולוגיה מתפתחת והאתרים מספקים מענה נכון ומדוייק יותר עבור הגולש. אם אמרנו שמדובר בתהליך ארוך וזה חסרונו, הרי שהיתרון בשיטה זו הוא שהתהליך משתלם הרבה יותר לטווח הארוך. הפרסום הממומן בתקציב חודשי יקר לפעמים פי 4 או 5, ולעיתים אף יותר מכך.

אז אם נסכם –
כל איש מקצוע יודע שאתר מגייס לקוחות באמצעות מנוע החיפוש.
מנוע החיפוש מציג שתי אופציות: פרסום ממומן וקידום אורגני.

הפרסום הממומן מניב חשיפה מידית והעלות היא בהתאם. הקידום האורגני, לעומתו, הוא השקעה לטווח ארוך. בעלי עסקים שרוצים לקוחות כעת ולקוחות רבים יותר בעתיד ינהלו קמפיין פרסום ובמקביל יפתחו בתהליך קידום ארוך טווח.

ואם בכל זאת אין ברירה וחובה לבחור בין השניים...? אם יש משהו שלמדתי מההתנהלות שלי מול בעלי עסקים במרוצת השנים זה שאנשי עסקים מצליחים יודעים שהשקעה לעתיד היא הדרך הנכונה!

ועכשיו כשיש לך זרימה קבועה של לקוחות חדשים שמרוצים מהשירות הטוב שלך, מה עושים איתם? מספקים שירות טוב ומקצועי כדי להשיג דרכם לקוחות חדשים נוספים שלא נחשפו ליחסי הציבור של האתר עד כה.
גיוס לקוחות חדשים דרך הלקוחות הקיימים הוא כלי חשוב בתפעול של כל עסק. לשמחתנו, באינטרנט יש לך כלים חזקים ופשוטים לשימוש שיאפשרו לך לעשות זאת. ביניהם ניתן למנות תחרויות נושאות פרסים ללקוחות שימליצו עליך הכי הרבה, ניהול מועדון חברים בשיטת "חבר מביא חבר" שתזכה את הממליץ בקופון על כל לקוח שגייס, שילוב של כפתור Like באתר שלך כך שכל מי שרוצה יוכל להמליץ עליך ועל השירות הטוב שלך לכל החברים ובל נשכח - דיוור אלקטרוני לרשימת התפוצה עם מבצעים ללקוחות ותיקים, כי הם יודעים להעריך אותך טוב יותר מכל לקוח אחר.

למקומות, היכון, צא!

לשרותכם,
אחיעד סער
מנהל מחלקת יעוץ אסטרטגי
livecity - בנה אתר אינטרנט בעצמך!

 
 
© 2014 Livecity. All rights reserved