מרכז הדרכה - מהי קטגוריה?
דף הבית   ממשק גרירה   ניהול עמודים   דומיין   אתר לנייד   אפשרויות קידום
רלוונטי למערכת:
אקספרס
הסבר זה רלוונטי לממשק אקספרס (אתרים שנפתחו לאחר התאריך 01/01/2014).
ממשק ישן
הסבר זה רלוונטי לממשק הישן (אתרים שנפתחו לפני התאריך 31/12/2013).

מהי קטגוריה?

המערכת מאפשרת חלוקה לוגית והיררכית לפי שתי רמות עיקריות: עמוד וקטגוריה.

הסבר זה יעמוד על ההבדל בין השניים, יציג שימושים ואפשרויות ביצוע שונות וימליץ על התנהלות תקינה למקרים ספציפיים.

מהי קטגוריה?
ראשית, יש לציין כי כל סוג קטגוריה הוא קודם כל עמוד, לכל דבר ועניין - קטגוריות מכל סוג ניתנות לעריכה חופשית, נספרות בספירת העמודים של המערכת וכלל ההגדרות הניתנות לביצוע על עמודים זמינות גם לקטגוריות. למעשה, מבחינה טכנית, קטגוריה היא עמוד עם יכולות נוספות.
באופן כללי, ניתן לראות קטגוריה כמיכל או כתיקיה (ולכן קטגוריות מיוצגות על ידי סמלים המדגישים רעיון זה). כשם שתיקיה פיזית מכילה מסמכים ותיקיית מחשב מכילה קבצים - קטגוריה באתר תכיל עמודים פשוטים או פריטים מיוחדים ואף קטגוריות אחרות (במקרה כזה, נוכל לקרוא להן "תתי-קטגוריות").
קטגוריה יכולה להכיל פרטים רבים, ממספר סוגים אם יש צורך בכך, ושימוש מושכל בחלוקה לקטגוריות מאפשר לבעל האתר לשפר את חוויית הניווט והגלישה באתר.
מבחינת חלונית העמודים, ניתן לזהות קטגוריה על ידי סימן הפלוס (+) שלצידה והסמל המיוחד המאפיין קטגוריות (לדוגמא: עבור קטגוריית עמודים ו- עבור קטגוריית מוצרים). לחיצה על סימן הפלוס תציג את כלל הפריטים הנמצאים ישירות תחת אותה קטגוריה.
בגלישה באתר עצמו, יוכל לרוב הגולש לזהות קטגוריה על ידי סימן של חץ המופיע לידה - דבר המצביע על קיומו של תפריט נופל (המציג את הפריטים תחת הקטגוריה). בעל האתר יכול, עם זאת, לחסום את אפשרות התפריט הנופל ובאופן זה גם להעלים את החץ.

בניה היררכית
קטגוריה מאפשרת יצירת תתי קטגוריות תחתיה, ובכך לחלק תכנים רבים לפי חלוקה לוגית. לדוגמא: בקטגוריית מוצרים הקרויה "טלוויזיות" ניתן ליצור קטגוריות משנה (תתי-קטגוריות) לפי גדלים - "20 עד 30 אינץ'", 30 עד 40 אינץ'", "40 אינץ' ומעלה". בתוך כל תת קטגוריה ניתן למקם את המוצרים עצמם. הגולש באתר יידרש להצביע על פריט הטלוויזיות (במידה ומופיע תפריט נופל) או ללחוץ על הקטגוריה (במידה ותכני הקטגוריה מוצגים בתוכה) ולנווט לפריט הרצוי.
עם זאת, על מנת לא להכביד על הגולש, מומלץ להגיע ל"עומק" שאינו גדול מדי - כלומר, לא מומלץ לגרום לגולש לעבור תתי-קטגוריות רבות עד שהוא מוצא את הפריט אותו הוא מחפש. כלל אצבע יעיל כאן הוא להקפיד שניתן להגיע לפריט הרצוי תוך 3 קליקים או פחות - כלומר עומק מירבי של 2 תתי קטגוריות.

אילו סוגי קטגוריות קיימים במערכת?
ככלל, המערכת כוללת מספר סוגי קטגוריות, לפי מספר סוגי פריטים מיוחדים.
  • קטגוריית עמודים תכיל ככלל עמודים רגילים וקישורים (פריטים הנוצרים במסגרת דפי ריכוז והפריטים תחת עוד).
  • קטגוריית מוצרים מיועדת למוצרים בלבד, או תתי-קטגוריות מוצרים. על מנת שמוצרי האתר ייסרקו על ידי מנועי השוואת מחירים, עליהם להיות ממוקמים תחת קטגוריית מוצרים, ללא תתי קטגוריות באותה היררכיה (כלומר, לא ייסרקו מוצרים הנמצאים ביחד עם תת-קטגוריה תחת קטגוריית מוצרים משותפת).
  • קטגוריית בלוגים הנקראת בפשטות בלוג תכיל עמודים (הקרויים פוסטים) ותציג אותם לפי חלוקה לעמודים ותבנית רלווטנית לתצוגת פריטי בלוג.
 
© 2014 Livecity. All rights reserved