משתמשי האינטרנט נהיים מתוחכמים יותר ויותר - על בעלי אתרים לעמוד בקצב של השוק האינטרנטי המשתנה ולהציג לגולשיהם אתר המתאים לכל תצורה שהגולש יכול להשתמש בה.
בעבר, הרוב המכריע של הגולשים השתמשו בדפדפן אחד בלבד - אינטרנט אקספלורר. בשנים האחרונות המגמה מתהפכת ודפדפנים נוספים דוגמת מוזילה פיירפוקס, ספארי, כרום, אופרה ודפדפנים מבוססי טלפון סלולרי תופסים תאוצה. מנתח שוק של כמעט 100%, השימוש בגרסאותיו השונות של אקספלורר הצטמצם לסדרי גודל ממוצעים של 60%-70% - כלומר באתרים המציינים את הסטטיסטיקה, כל גולש שני או שלישי משתמש בדפדפן אלטרנטיבי!
ישנם הבדלים מהותיים בין אופן הצגת האתרים בדפדפנים - חלקם פועלים באדיקות לפי תקנים מסויימים, חלקם מתעלמים בצורה גורפת. בנוסף, כל דפדפן כולל ערכי ברירת מחדל שונים, לכן אין להניח שתא ריק בטבלה או טקסט שלא עוצב ייראו בצורה זהה בדפדפנים שונים.
בעל אתר כיום אינו יכול להרשות לעצמו לוותר על פלח השוק העצום הזה ואינו יכול להרשות לעצמו להציע אתר שלא נראה במיטבו ללקוח הפוטנציאלי השני או השלישי שמגיע. לכן, יש להקפיד לבצע התאמה לדפדפנים ולבחון את האתר במגוון דפדפנים שונים כדי לכסות את מירב האפשרויות - אנחנו ממליצים על שלושת המובילים: אינטרנט אקספלורר, פיירפוקס וכרום. בעלי ומנהלי אתרים יחזיקו דפדפנים שונים וגרסאות שונות של אותו דפדפן כדי לשאוף לתאימות מלאה.
מבחינת הבניה, מומלץ לבנות את האתר בלי "לחפף", תוך התחשבות מירבית בתקנים ובנורמות וללא הנחות. לדוגמא - טקסט שלא הוגדר להיות מוצג בגופן "אריאל" בגודל 12 ובצבע שחור - לא בהכרח יוצג כך בכל תצורה ובכל דפדפן.
הגדירו כל דבר שניתן להגדיר ואל תניחו שהדפדפן ידע לנחש בצורה יעילה איך להציג תכנים - מנעו הבדלים מראש על ידי יצירת מצב של חוסר השתמעות לשתי פנים.